2017. október 20., péntek

Komposztálás, befőzés

Hiába építünk környezettudatos házakat, ha nem környezettudatosan élünk bennük. Egy apró mozzanat a mindennapokban, de a végeredmény fantasztikus, legalábbis én ma így éltem meg. Ez nem az elméleti rész, nem mellébeszélés, hanem gyakorlat, valóság: hosszú évek gyűjtőmunkája utána ma vettem a fáradtságot, és a kupac mélyére ástam. Kiváló minőségű fekete föld került felszínre. Nincs mit csodálkozni, ez az útja, számomra viszont az első sikerélmények ezek a komposztálás területén. A hulladékból értékes termőföld született. Eddig csak egy gazos kupacot és a macerát láttam benne, a belefektetett energiát, de a munka gyümölcsét még nem. Most viszont örömömben telehordtam vele a frissen felkapált veteményest. Jó telelést, szép álmokat, jó összeérést, megújulást tavaszig!

Az utoljára betakarított finomságokból (füge, birs, zöld-paradicsom) pedig hatalmas befőzés kerekedett egészen nem várt módon. Ropog a tűz a kemencében, készül a vacsora, és mellette a sok ínyencség télire. Áldott jó életünk van.

A komposztáló domb

A komposztáló domb alja már fekete termőfölddé érett



A friss termőföld szétterítése a frissen felásott kiskertben
Őszi paradicsomszüret

Téli csemege előkészítése 




Birslekvár dunsztolásra várva

Fügelekvár - harmadik befőzés az idényben






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése