2013. április 25., csütörtök

Beköltöztünk

Hétvégén, a festők kedvező híradása alapján a távolból lelkesen szervezni kezdtük a hétfő esti költözést! A vártnál 2 nappal hamarabb! A vasárnapi "országjárásunk" után (Pécs-Balatonföldvár-Balatonalmádi-Veszprém) megérkezve a házhoz - látva a nedvességtől foltos falakat, és a nem-megkezdett mázolási hadműveletet - némiképp lelombozva halasztottuk 24 órával a produkciót. A vasárnap estére szervezett, egy-éjszakára tervezett vendég szállásunk (köszönjük Balázs utólag is a lehetőséget) így két naposra bővült, ennyire viszont nem akartuk próbára tenni vendéglátóink türelmét a nyulunkkal és a korán-kelésünkkel egybekötött reggeli futással, így panzióba vonultunk a fáradságtól elcsigázva, mint leggyorsabb ágyba-kerülési lehetőség. Érdekes érzés volt Veszprémben. (A Két Lotti Panzióba mentünk, amivel szemben eddig nagyobb elvárásaim voltak, különös képen a külön befizetett reggelire...).
Hétfőn reggel a Háznál kezdve már kedvezőbb kép fogadott minket: a frissen meszelt falak sokat fehéredtek az éjszaka folyamán, ettől függetlenül még egy harmadik rétegre mindenképpen szükség volt. A mázolással is sietni kellett, hogy a délutánra hívott parkettások kezdeni tudjanak.
Délutánra a konnektorok is felkerültek (naná, hogy kőműveseknek vissza kell jönniük, mert jóval nagyobb lyukakat hagytak a vakolatban), és estére az egyik szoba burkolásának java része elkészült, miközben Adrián a hulladék felszámolásán dolgozott, én meg a ránk hagyományozott "konyhabútort" igyekeztem használhatóra, és gusztusosra sikálni.
Este Balatonalmádiban szálltunk meg egy jó barátunk családi nyaralójában (köszönjük Tomi), ahol a szűk ágyon forgolódva egész éjjel, nagyon jól esett a hajnali ébredést követő futás, a nyaralást idéző nádasszagú Balaton-parton. A Balaton-panorámás reggeli után egymást követték a tennivalók munkatéren, míg végre eljött a délután!!!! Miközben én a higiéniás körülmények javításán fáradoztam a háznál, addig Adrián a barátainkból verbuválódott költöztető csapattal (Eszti, Balázs, Csecse, Norbi, Áron ezúton is még egyszer köszönjük a segítséget!) a kiköltözéshez képest hihetetlenül gyors tempóban átvarázsolta az összes holminkat a házhoz! A veszprémi vár felett majdnem telihold fényénél, egyelőre "balkáni körülmények" között pihentünk   sört szürcsölve pakolás után az udvaron,a rumli tetején - az első közösségi program nálunk.
Este a fürdő csak az udvar felől volt megközelíthető, így a hűvös estében erősen biciklitúránkempingezős emlékeket ébresztett bennünk az első zuhanyzás. Reggelre ugyanez pedig már inkább wellnessprogramhoz hasonlított, miután fürdés után a reggeli napsugarakra bíztam a szárítkozást az udvaron.
Az első reggeli a napfényben, a virágzó fák alatt hasonló kettősséggel bírt: egyfelől csodálatos, másfelől meglehetősen nomád és a körülményeket tekintve fejlesztendő. Mindketten nagyon nehezen indultunk neki a napnak, otthon folytattuk volna az este megkezdett "nyaralást".
Rengeteg fotó készült, hamarosan felkerülnek!